چسب مخصوص کاغذ دیواری چیست؟
  • /

  • اشتراک گذاری
  • |

چسب مخصوص کاغذ دیواری چیست؟

چسب مخصوص کاغذ دیواری دارای تنوع بوده و هر یک شرایط استفاده متفاوتی دارند. گاهی برخی از افراد برای نصب کاغذ دیواری و پوستر دیواری خود اقدام کرده که نیازمند شناخت کافی از چسب مورد نیاز برای نصب کاغذ دیواری هستند، یا گاهی خود نصاب اقدام به این عمل می کند که بکارگیری چسب مخصوص کاغذ دیواری با کیفیت می تواند در کیفیت کاغذ دیواری نصب شده بر روی دیوار بسیار تاثیر داشته باشد. از این رو اگر نصابان اقدام به نصب کاغذ دیواری روی دیوار می نمایند، از آن ها بخواهید از چسب با کیفیت برای نصب شما استفاده نماید. انواع چسب برای نصب کاغذ دیواری در چند گروه دسته بندی می شوند که دارای تفاوت در نحوه استفاده و کیفیت نهایی می باشند.

اگر مطمئن نیستید از کدام چسب برای پروژه بعدی کاغذ دیواری خود استفاده کنید؟ پیشنهاد می دهیم این مقاله را تا انتها بخوانید.

انواع چسب مخصوص کاغذ دیواری چیست؟

5 گروه کلی برای چسب های مورد استفاده برای نصب کاغذ دیواری وجود دارند که به شرح زیر می باشند:

  • چسب ها با قابلیت استفاده از آب سرد Cold water paste( این نوع چسب به صورت پودری بوده و به آسانی در آب حل می شود. تنظیم غلظت پودر و آب از اهمیت بالایی برخودار بوده و نیاز به تجربه کافی دارد. داشتن زمان کافی برای نصب کاغذ دیواری از مزایای این نوع چسب می باشد، زیرا زمان خشک شدن چسب بیشتر بوده و این امر زمان کافی را برای نصب دقیق کاغذ دیواری فراهم می آورد. اگر به دنبال نصب و تعویض کاغذ دیواری ها به صورت پی در پی از روی دیوارها هستید، این نوع چسب بسیار مناسب است. تنها مشکل این چنین چسب هایی حل شدن مشکل پودر با آب است.)
  • چسب پوستری Paste the wall( این نوع چسب ها باعث تغییر ظاهر کاغذ دیواری یا پوستر نمی شودو ساختار کاغذ دیواری را حفظ می نماید. از این رو چسب های پوستری از کاربرد فراوانی برخوردارند. )
  • چسب های مایع Reaqdy to use paste(این نوع چسب ها دیگر نیاز به مخلوط کردن با آب را نداشته و آماده برای استفاده می باشند. هزینه این نوع چسب ها اندکی بیشتر است ولی سهولت استفاده بالایی دارند.)
  • چسب با چسبندگی زیاد Heavy-duty/Extra Strong paste( چسب ها از جنس پلیمر وینیل باندل بوده که سریعا خشک می شوند، از این رو زمان کافی برای تنظیم کاغذ دیواری جهت نصب محدود است. بنابراین بایستی در فرصت زمان کافی عملیات نصب کاغذ دیواری را انجام داد. معمولا کاغذ دیواری های سنگین و ضخیم را برای نصب با این نوع چسب ها انتخاب می نمایند. )
  • چسب های همه منظوره کاغذ دیواری All-purpose Paste(نوعی از چسب های پودری چسب همه منظوره بوده که به صورت پودری است و در آب حل می شود. ضد قارچ و کپک زدن چسب های همه منظوره از مزایای استفاده این نوع چسب ها می باشد.)

چسب کاغذ دیواری یا خمیر کاغذ دیواری یک چسب خاص است که برای چسباندن کاغذ دیواری به دیوارها استفاده می شود. چسب کاغذ دیواری روی کاغذ دیواری اعمال می شود تا رطوبت چسب در کاغذ خیس شود و به آن نفوذ کند. بنابراین کاغذ قبل از آویزان شدن به جای روی دیوار منبسط می شود، که باعث ایجاد حباب های عمودی در هر پانل کاغذ دیواری می شود که چسب از لبه ها به داخل خشک می شود.

با توجه به تنوع چسب های انتخابی مهارت نصب و تجربه استفاده از آن ها از اهمیت بالایی برخوردار است. دقت داشته باشید که این نوع چسب ها در قیمت تفاوت دارند، اما قیمت فاکتور کیفیت چسب ها محسوب نمی شود. بلکه قیمت براساس تکنولوژی مورد استفاده برای ساخت چسب تعیین شده است. اگر می خواهید از چسب مناسب برای نصب کاغذ دیواری استفاده نمایید، می توانید از مشورت با خود فروشنده یا نصاب بهره برید.

نحوه نصب کاغذ دیواری چگونه است؟

برای نصب کاغذ دیواری ابتدا بایستی آماده سازی های سطح مورد نظر انجام گیرید. سطح دیوار ایستی صاف و صیقلی باشد، از این رو ترمیم دیوار و برطرف کردن نقوص این چنینی نظیر رطوبت و شکاف ها بایستی قبل از نصب کاغذ دیواری انجام پذیرد. برای نصب همان طور که گفته شد از چسب مخصوص کاغذ دیواری استفاده می شود که برندهای مختلفی با نحوه کارایی متفاوت در بازار وجود دارد. فضایی که قرار است کاغذ دیواری روی آن نصب گردد بایستی با چشب مخصوص کاملا چسبانده شود.

اگر خودتان توانایی نصب کاغذ دیواری را ندارید، پیشنهاد می شود حتما از نصاب حرفه ای برای نصب کاغذ دیواری بهره برید.

مقالات مرتبط
خرید کاغذ دیواری بدون واسطه در لودیکور
4 آبان 1400

خرید کاغذ دیواری بدون واسطه در لودیکور

اگر خواهان خرید کاغذ دیواری بدون واسطه با قیمت مناسب هستید، پیشنهاد ما استفاده از خدمات فروشگاه اینترنتی لودیکور است. در لودیکور انواع کاغذ دیواری و پوستر دیواری تهیه و گرد آوری شده اند که متقاضیان می توانند متناسب با سلیقه خود اقدام به انتخاب طرح دلخواه برای خود نمایند. از محصولات ویژه این مرکز پوستر سقفی است که با آن می توانید سقفی رویایی را برای خود فراهم آورید.


سفارش پوستر دیواری دلخواه در لودیکور
16 مهر 1400

سفارش پوستر دیواری دلخواه در لودیکور

برای سفارش پوستر دلخواه می توانید از خدمات فروشگاه اینترنتی لودیکور استفاده نمایید. برای سفارش طرح پوستر دیواری مناسب خود بایستی ابتدا طرح دلخواه را انتخاب کرده و اقدام به سفارش آنلاین نمایید. لازم به ذکر است که امکان سفارش طرح های کاملا سفارشی نیز در این فروشگاه وجود دارد.


مرکز فروش پوستر در تهران
10 مهر 1400

مرکز فروش پوستر در تهران

مجموعه لودیکور مرکز فروش پوستر در تهران با طرح های مختلف و قیمت مناسب می باشد. این مجموعه یکی از معتبرترین مراکز فروش پوستر سه بعدی بوده که بالاترین کیفیت را برای محیط زندگی شما فراهم می آورد.


درباره ما

لودیکور با بیش از یک دهه فعالیت در زمینه دکوراسیون داخلی، بهترین خدمات را با کیفیت بالا عرضه می نماید. طراحی، فروش و اجرای محصولات مرتبط با دکوراسیون داخلی از جمله پوسترهای دیواری و انواع تابلوها و ... از خدمات مجموعه لودیکور است.

مجوزها

تماس با ما

تهران، خ شریعتی، خ پلیس، کوچه صالحیان، پ 55

۰۹۱۹۲۲۲۷۸۸۰